Wij zijn weer gewoon geopend, een afspraak maken is niet nodig! Een afspraak maken kan nog wel.

Levertijd en leverwijze

Hieronder beantwoorden we de veelgestelde vragen, opgedeeld in categorieën.
Staat je vraag er niet bij, neem dan telefonisch of per mail contact met ons op.

Wat is de levertijd van de producten?

Bij Totaaltegel zijn een groot aantal producten uit voorraad leverbaar. Dit is afhankelijk van de tegelsoort/het product en de maatvoering. Producten die uit voorraad leverbaar zijn, kunnen op afroep uitgeleverd worden. De levering vindt dan binnen 1 week plaats. 

Er bestaan echter vele tegelsoorten in diverse maatvoeringen en bewerkingen, het is daarom onmogelijk om alle producten structureel op voorraad te houden. Totaatlegel houdt de meest gekozen producten op voorraad, deze kun je uiteraard vrijblijvend bekijken in onze showroom en het opslagveld. De producten die niet voorradig zijn, kunnen wij uiteraard bestellen bij onze fabrikanten in het buitenland. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie. 

Op welke dag worden de producten geleverd?
Wanneer je akkoord gaat met een offerte, ontvang je een orderbevestiging met een leverdatum. Wil je het liever op een andere dag geleverd krijgen? Neem dan contact met ons op om een nieuwe leverdatum te bepalen. 
 
De dag voor levering kun je contact opnemen met de betreffende transporteur voor een tijdsindicatie van levering. Deze gegevens staan vermeld in de orderbevestiging die je ontvangt na het schriftelijk accorderen van de offerte. Er dient bij levering altijd iemand aanwezig te zijn om de producten in ontvangst te nemen.
Hoe worden de tegels door Totaaltegel geleverd?

Totaaltegel werkt met een vaste transporteur die de producten levert met een trekker-opleggercombinatie van 12 meter. De transporteur lost de tegels in principe naast de vrachtwagen met een elektrische pompwagen. Afhankelijk van de situatie worden de producten op de oprit geplaatst. Om de producten op de juiste plek te kunnen zetten, dient de weg verhard te zijn en het pad minimaal 130 cm breed (afmeting pallet). Wanneer dit niet het geval is, kan de transporteur de producten niet op de gewenste plek plaatsen en worden de producten geplaatst op de dichtstbijzijnde plek. Er dient bij levering altijd iemand aanwezig te zijn om de producten in ontvangst te nemen. 

Waar dien ik als klant op te letten bij levering van de producten?

Het is van belang dat je de producten altijd controleert bij levering. Mocht er iets niet in orde zijn, dan kun je ons binnen 24 uur schriftelijk op de hoogte te stellen van de levering. In overleg wordt dan gezocht naar een passende oplossing. 

Wat moet ik doen als ik de leveringsafspraak gemist heb?

De leverdatum staat altijd vermeld in de orderbevestiging die je ontvangt na schriftelijk akkoord op de offerte. Er dient bij levering altijd iemand aanwezig te zijn om de producten in ontvangst te nemen en te controleren. Een half uur voor levering neemt de transporteur contact met je op om aan te geven dat hij bijna op de plaats van bestemming is. Wanneer je niet aanwezig bent op de afgesproken leverdag, dan zijn wij genoodzaakt om de producten mee terug te nemen. Dubbele transportkosten worden dan in rekening gebracht bij de klant. 

Terug naar overzicht