Op zaterdag 27 april (Koningsdag) zijn onze showrooms helaas gesloten.

Klantenservice

Handig! Op deze pagina hebben we alle meestgestelde vragen inclusief antwoord op een rij gezet. Kun je het antwoord op je vraag toch niet vinden? Je kunt natuurlijk altijd contact opnemen.


Contact opnemen

Kun je het antwoord niet vinden? Onze klantenservice staat klaar om je te helpen. Neem contact met ons op via telefoon, e-mail of de live chat.

    077 851 4973

 

Telefonische bereikbaarheid

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 17:00u
Zaterdag t/m zondag Gesloten

Bestellen

1. Kan ik een bestelling plaatsen in de showroom?

Tijdens een bezoek aan onze showrooms kun je, wanneer je dat wil, geholpen worden door een van onze adviseurs. We verzamelen dan alle informatie die we nodig hebben om later een offerte of order te maken. Kom je langs voor een directe aankoop? Deze verwerken we ter plekke.

2. Kan ik telefonisch/mail een bestelling plaatsen?

Het is alleen mogelijk om bestellingen te plaatsen via de mail. Telefonisch staan we je graag te woord voor al jouw vragen, maar voor een bestelling ontvangen we graag de bevestiging per mail of schriftelijk.

3. Kan ik op de website een bestelling plaatsen?

Op onze website is het mogelijk om een offerte aan te vragen. Deze offerte wordt in behandeling genomen door onze medewerkers. Wij streven ernaar om binnen enkele werkdagen een complete offerte terug te sturen. Wanneer je akkoord gaat met de offerte, ontvang je een orderbevestiging van ons.

4. Hoe kan ik mijn bestelling bevestigen?

Wanneer je tevreden bent met de offerte kun je deze bevestigen door met je akkoord te reageren op de mail waarin je de offerte hebt ontvangen. Met dit schriftelijke akkoord gaan wij dan aan de slag om de order in werking te zetten.

5. Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling is geplaatst?

Nadat je schriftelijk akkoord hebt geven op je offerte ontvang je zo spoedig mogelijk een orderbevestiging via de mail. Je bestelling is dan geplaatst en de materialen worden dan voor je besteld of zijn voor je gereserveerd (in geval van voorraadproducten).

6. Waar kan ik mijn offertenummer en ordernummer vinden?

Het offertenummer vind je terug op je offerte. Dit nummer begint altijd met ‘OF’. Het ordernummer vind je terug op de orderbevestiging. Dit nummer begint altijd met ‘VO’.

7. Ik heb geen bevestigingsmail gehad van mijn bestelling, wat nu?

Wanneer je een akkoord bent met de offerte, verwerken wij deze zo snel mogelijk tot een orderbevestiging. Deze ontvang je vervolgens in je mail (houd ook je spambox in de gaten!). Heb je na enkele dagen nog niks ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice!

8. Zijn de genoemde prijzen op de website inclusief BTW?

De prijzen op onze website zijn altijd inclusief BTW tenzij anders aangegeven.

9. Kan Totaaltegel elke gewenste tegel leveren?

We hebben een ontzettend ruim en breed assortiment tegels waaruit je kunt kiezen. We zijn daarom ook van mening dat we voor vrijwel iedereen een geschikte tegel hebben. Heb je niet direct de juiste tegel kunnen vinden? We denken graag met je mee. Neem daarom gerust contact met ons op.

10. Kan ik zonder afspraak de showroom bezoeken?

Je bent altijd van harte welkom in onze showrooms, ook zonder afspraak. Bekijk de openingstijden van onze showrooms om te voorkomen dat je voor een gesloten deur staat. Bekijk hier onze showrooms.

11. Kan ik de producten van Totaaltegel komen bekijken?

Je bent altijd van harte welkom in onze showrooms. Wij hebben meerdere vestigingen verspreid door het land. Hier zijn onze specialisten aanwezig om al jouw vragen te beantwoorden. Bekijk hier onze showrooms.

12. Kan ik ook zelf mijn prijs berekenen?

In de offertemodule op de productpagina’s kun je de gewenste maatvoering van je product aangeven. Je ziet hier direct de bijbehorende prijs. Daarnaast kun je in sommige gevallen een aantal ‘extra’s’ aanvinken zoals plinten, legprijs en onderhoudsmateriaal. Hiervan is de prijs niet direct zichtbaar, deze wordt door ons berekend en zie je terug op de officiële offerte. Deze ontvang je binnen enkele dagen per mail.

Betalen

1. Welke betaalmethodes zijn er?

Je kunt je bestelling op verschillende manieren betalen. Je kunt betalen per:

  • Overboeking
  • iDEAL
  • Contant
  • Pin

2. Hoe kan ik betalen?

Na het ontvangen van de orderbevestiging ontvang je ook de bijbehorende factuur/facturen. Om de order doorgang te laten vinden moeten deze betaald worden binnen de betaaltermijn(en). De betaalvoorwaarden vind je terug op je offerte en orderbevestiging. De vervaldatum staat ook op de factuur vermeld, voor bestellingen en leveringen is het van belang dat de factuur binnen deze termijn is voldaan.

Het is belangrijk dat je het factuurnummer in de beschrijving van de betaling vermeld.

Het is als particulier niet mogelijk om producten op rekening te betalen. Ben je een zakelijke klant en wil meer weten over betalen op rekening? Neem dan even contact met ons op.

3. Moet de betaling gedaan worden vóór de levering?

Bestellingen moeten inderdaad vóór levering betaald zijn. De exacte betaalvoorwaarden hiervan vind je terug op de offerte en orderbevestiging.

Kom je jouw order afhalen binnen de betaaltermijn van de factuur? Je kunt je order dan tijdens het afhalen betalen (per pin of contant). Wil je jouw order afhalen ná de betaaltermijn van de factuur? Zorg dan dat deze al betaald is.

4. Wat is het rekeningnummer van Totaaltegel?

Ons rekeningnummer is NL09 RABO 0359 6906 37 o.v.v. Totaaltegel BV.

5. Hoe weet ik zeker dat ik betaald heb?

Na betaling van de factuur ontvang je van ons een betaalbevestiging per mail.

6. Wat is Mollie?

Mollie is een payment serviceprovider voor online betalingen. We werken samen met deze partij zodat onze klanten veilig en snel online betalingen kunnen doen.

7. Wat moet ik doen als ik geen factuur ontvangen heb?

Neem contact op met onze klantenservice wanneer je geen factuur hebt ontvangen. We gaan dan even kijken waar het fout is gegaan en sturen de factuur indien nodig opnieuw per mail naar je toe.

Annuleren

1. Kan ik mijn bestelling nog wijzingen?

Heb je onverhoopt nog een wijziging op je bestelling? We kunnen op voorhand niet zeggen of we deze nog door kunnen voeren. Het kan bijvoorbeeld zijn dat producten al besteld of geproduceerd zijn of dat er geen voorraad meer is van een product. Neem daarom altijd contact op met onze klantenservice, dan kijken wij wat er mogelijk is.

2. Kan ik een gemaakte bestelling annuleren?

Het annuleren van een bestelling is afhankelijk van de situatie. Producten die al besteld of geproduceerd zijn, kunnen wij helaas niet annuleren. Wil je weten of we jouw order, of een deel hiervan, geannuleerd kan worden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Retourneren

1. Kan ik te veel gekochte producten retourneren?

Te veel gekochte producten kunnen enkel geretourneerd worden mits het voorraad producten betreft. Wel raden wij aan om reserve tegels te bewaren voor het geval een tegel in een later stadium kapot of beschadigd raakt. Met een reserve tegel kan de beschadiging eenvoudig worden opgelost. Wanneer wij tegels bij moeten bestellen, kunnen er afwijkingen zijn in de kleurbatch. Het is daarom raadzaam om enkele tegels extra te bestellen zodat de bestelling uit een en dezelfde kleurbatch komt. Neem contact met ons op om te controleren of jouw product een voorraad product betreft.

2. Kan ik onderhouds-/verwerkingsmaterialen retourneren?

Wij nemen voeg, lijm, voorstrijk, onderhoudsmaterialen en aanverwante producten alleen retour als de verpakking niet is aangebroken en de producten nog in goede staat zijn (verkoopbaar).

3. Zijn er producten die ik niet kan retourneren?

Producten die niet geretourneerd kunnen worden zijn producten die we speciaal bestellen bij een fabrikant en producten die op maat worden gemaakt. Tegels die speciaal besteld worden maken deel uit van een kleurbatch. Deze kunnen niet gemengd worden met andere kleurbatches dus wij kunnen deze bestelde tegels niet retour nemen. Op maat gemaakte producten kunnen ook niet geretourneerd worden omdat deze producten speciaal voor jou zijn gemaakt en niet kunnen worden toegepast bij andere klanten.

4. Kan ik een product ruilen?

Wij kunnen voorraad producten terugnemen. Bestelde producten of maatwerkproducten kunnen niet geruild worden. Is het geruilde product duurder/goedkoper? Dan kun je het verschil bijbetalen/het verschil teruggestort krijgen. Neem contact op om te controleren of jouw product een voorraad product betreft.

5. Wat zijn de retourvoorwaarden?

Voor het retourneren van producten gelden onderstaande voorwaarden:

  • De retourtermijn is 30 dagen.
  • Retourneren van producten is alleen mogelijk bij voorraadproducten. Neem contact op om te controleren of jouw product een voorraad product betreft.
  • De producten kunnen teruggebracht worden naar vestiging Hegelsom of opgehaald worden met transport.
  • Alle retourkosten zijn voor eigen rekening.
  • Bij terugkomst wordt de retourzending gecontroleerd.
  • Wij controleren of de producten geen beschadigingen zijn en opnieuw verkoopbaar zijn. Bij goedkeuring wordt het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer.

6. Hoe stuur ik mijn producten retour?

Je kunt de producten zelf terugbrengen naar onze vestiging in Hegelsom. Wanneer het een grote partij tegels betreft, kun je contact met ons opnemen, wij kunnen het transport regelen. De gemaakte kosten zijn voor rekening van de klant.

7. Wat zijn de retourkosten?

De retourkosten zijn voor rekening van de klant. De transportkosten zijn afhankelijk van de bestelling. Informeer vooraf altijd naar de exacte kosten, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

8. Kan ik een retour afgeven in de showroom?

Het is mogelijk om de producten te retourneren bij onze vestiging in Hegelsom. Hier is ons voorraadbeheer gevestigd. Bekijk de openingstijden op de showroompagina van Hegelsom. Retourneren in een andere vestiging kan alleen in overleg, neem altijd vooraf contact met ons op.

9. Kan mijn retourzending ook worden opgehaald?

Wij kunnen het transport voor je regelen en de betreffende order laten ophalen. De retourkosten zijn voor rekening van de klant.

10. Wat is de retourtermijn van mijn ontvangen producten?

Wij hanteren een retourtermijn van 30 dagen. Voor verdere vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice.

11. Binnen hoeveel dagen kan ik het aankoopbedrag retour verwachten op mijn rekening?

Het aankoopbedrag staat binnen 10 werkdagen op je rekening.

Levertijd

1. Waar kan ik mijn bestelling volgen?

Na akkoord op de offerte laten we je tijdig de leverdatum van je bestelling weten. Vervolgens ontvang je de avond vóór de leverdatum een mail van de transporteur met hierin het tijdsblok van de levering (onder voorbehoud). Op de dag van levering word je ca. een half uur vóór levering gebeld door de chauffeur op het bij ons bekende telefoonnummer. Helaas bieden we geen live-tracking van de bestelling aan.

Bovenstaande is niet gegarandeerd wanneer onze transporteur het vervoer uitbesteed (bijvoorbeeld bij bijzondere leveringssituaties zoals leveringen met een bakwagen of kooiaap).

2. Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Tegels en andere producten (maatwerk uitgesloten) worden, wanneer op voorraad, binnen 1 week na opdracht geleverd. Maatwerk producten, wanneer op voorraad, worden binnen 3 tot 4 weken na opdracht geleverd. Wanneer producten niet op voorraad zijn kunnen we op voorhand geen levertijd aangeven, de levertijd die voor jou bestelling geldt zie je terug op je offerte.

Bezorgen van producten

1. Wat zijn de bezorgkosten?

Op voorhand is het lastig te zeggen wat de exacte bezorgkosten voor jouw bestelling zijn. Dit is afhankelijk van verschillende factoren zoals type product, hoeveelheid m²/stuks en leverancier. Wordt je bestelling vanuit ons depot verstuurd, dan zijn de standaard transportkosten voor 1 europallet € 84,70 incl. btw. Afhankelijk van je bestelling zijn 1 of meerdere pallets nodig en variëren de transportkosten.

Ben je benieuwd naar de transportkosten voor jouw bestelling? Vraag dan een offerte aan!

Tip: bestellingen kunnen ook gratis afgehaald worden bij onze vestiging in Hegelsom (let op: tegels en natuursteen maatwerk producten zijn vaak zwaar. Informeer altijd vooraf naar het gewicht!!).

2. Hoe worden de producten door Totaaltegel geleverd?

Totaaltegel werkt met een vaste transporteur die onze producten levert met een trekker-opleggercombinatie van 17 meter. Er wordt, mits de weg verhard is, met een pompwagen gelost naast/achter de vrachtwagen. Er moet iemand aanwezig zijn die kan tekenen voor ontvangst van de bestelling.

3. Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik tijdens de levering niet thuis ben?

Wanneer je al weet dat je op de dag van levering niet thuis bent, neem dan contact met ons op. In overleg wordt dan besproken waar de bestelling geplaatst kan worden. Onze transporteur zal de bestelling altijd leveren, ook als er niemand thuis is en er geen afspraken zijn gemaakt over de levering. Houdt er in dit geval rekening mee dat de transporteur niet terugkomt om de bestelling te verplaatsen.

4. Ontvang ik een track & trace code van mijn bestelling?

Helaas werken wij niet met track & trace codes. Wel ontvang je de avond vóór levering een mail van de transporteur met hierin het tijdsblok van de levering. Daarnaast word je op de dag van levering een half uur vóór levering gebeld door de chauffeur op het bij ons bekende telefoonnummer.

Bovenstaande is niet gegarandeerd wanneer onze transporteur het vervoer uitbesteed (bijvoorbeeld bij bijzondere leveringssituaties zoals leveringen met een bakwagen of kooiaap).

5. Bezorgen jullie ook op een verdieping/bovenwoning?

Bezorging op een verdieping/bovenwoning kan enkel in overleg en zal extra kosten met zich meebrengen. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan tijdig contact met ons op, dan kijken we samen wat de mogelijkheden zijn.

6. Kan ik een bezorgtijd afspreken?

Helaas kunnen we bestellingen niet op een exact tijdstip leveren. De transporteur bepaald de avond voor levering zijn route. Onze transporteur heeft meerdere leveringen op een dag waardoor zij alleen tijdsblokken communiceren. Dit tijdsblok ontvang je per mail op de avond vóór levering.

Bovenstaande is niet gegarandeerd wanneer onze transporteur het vervoer uitbesteed (bijvoorbeeld bij bijzondere leveringssituaties zoals leveringen met een bakwagen of kooiaap).

Tip: op de dag van levering kun je telefonisch contact opnemen met de transporteur voor een tijdsindicatie. Het telefoonnummer van de transporteur vind je op de orderbevestiging.

7. Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Je kunt je bestelling inderdaad laten leveren op een ander adres dan het factuuradres. Geef dit adres dan aan bij de offerte aanvraag. Wil je een adreswijziging doorgeven? Doe dit tijdig, dan kunnen we hier rekening mee houden met het inboeken van het transport. Neem hiervoor contact met ons op.

8. Leveren jullie in het buitenland?

We leveren onze producten in de hele Benelux. Heb je een adres buiten de Benelux? We gaan geen uitdaging uit de weg. Neem hiervoor contact op, dan kijken we samen naar je wensen en onze mogelijkheden.

9. Op welke dagen kan ik mijn levering verwachten?

Onze transporteur levert onze orders af van maandag t/m vrijdag (m.u.v. feestdagen). De exacte leverdatum vind je terug op de orderbevestiging.

Afhalen van producten

1. Kan ik mijn bestelling komen afhalen bij de showroom?

Bestellingen kunnen afgehaald worden bij onze vestiging in Hegelsom. Bekijk de showroompagina Hegelsom voor de openingstijden.

Let op: tegels en natuursteen maatwerk producten kunnen zwaarder zijn dan je verwacht. Wil je een bestelling afhalen en twijfel je of je de producten mee krijgt in de auto of op een aanhanger? Neem dan vooraf contact met ons op.

2. Op welke tijden kan ik mijn producten afhalen in de showroom?

Bestellingen kunnen alleen in Hegelsom afgehaald worden. Bekijk de exacte openingstijden op de showroompagina Hegelsom.

3. Kan ik iemand anders mijn bestelling af laten halen?

Het is mogelijk om de order te laten afhalen door iemand anders. Zorg er wel voor dat dit van tevoren bekend is bij ons, dat maakt het wel zo makkelijk!

Garantie

1. Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?

Veel keramische tegels hebben een fabrieksgarantie welke per product verschillen. De garantietermijn gaat in op de dag van levering. Om aanspraak te maken op de garantievoorwaarden heb je een aankoopbewijs nodig. Wil je van een specifiek product de fabrieksgarantie ontvangen? Neem dan contact met ons op, dan vragen wij deze op bij de fabrikant.

Let op: nadat het product is verwerkt vervalt de fabrieksgarantie.
Let op: de klant wordt geacht minimaal 2% breukverlies te accepteren.

2. Wat zijn de algemene voorwaarden?

De algemene voorwaarden kun je hier lezen. Deze worden ook als bijlage toegevoegd bij een offerte aanvraag en orderbevestiging.

3. Waar kan ik terecht voor al mijn vragen?

Je kunt voor al je vragen contact opnemen met onze klantenservice. De contactgegevens vind je op onze contactpagina.

Klachten

1. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet volledig geleverd is?

Wanneer je bestelling niet volledig is, neem dan a.u.b. binnen 24 uur na ontvangst van de bestelling contact op met onze klantenservice. Vermeld in je mail voor het gemak je ordernummer en de ontbrekende producten. We gaan dan z.s.m. op zoek naar een passende oplossing!

2. Ik ben niet tevreden over een product, wat nu?

Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over onze producten! Neem direct contact met ons op of vul ons klachtenformulier in als je een klacht hebt.

3. Mijn artikelen blijken bij levering beschadigd, wat nu?

Wat vervelend dat de producten beschadigd zijn! We vragen je de beschadiging(en) binnen 24 uur te melden per mail (contact). Beschrijf in de mail a.u.b. de schade, voeg een aantal foto’s toe van de schade en vermeld je ordernummer. We gaan dan z.s.m. op zoek naar een passende oplossing.

4. Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Wat vervelend om te horen dat je ervaring met ons of met onze producten niet goed is. Je kunt je klacht doorgeven via ons klachtenformulier. In overleg wordt er dan eventueel gezocht naar een passende oplossing.

5. Hoe snel krijg ik antwoord op mijn klacht?

Wij doen ons uiterste best om binnen 24 uur contact met je op te nemen over de betreffende klacht. Om het proces te versnellen, kun je foto’s mailen van de klacht (indien van toepassing), met daarbij vermelding van je ordernummer en uitleg over de klacht.

Showroom en advies

Kan ik de producten van Totaaltegel bekijken?

Vrijwel alle producten die je op onze website kunt vinden zijn te bekijken in een van onze showrooms. De tegels kunnen op verschillende manieren gepresenteerd zijn: als vloervlak, als losse tegel of als tegel in een ladekast. Wist je dat je van veel tegels een monstertegel kunt aanvragen? Dan sturen we een deel van de tegel op zodat je deze thuis kunt bekijken!

Hoe ziet een adviesgesprek er uit?

Kom je langs in een van onze showrooms? Leuk! Onze adviseurs nemen graag de tijd voor je om je zo goed mogelijk te kunnen helpen. We denken graag met je mee en adviseren hierbij om zo tot het perfecte product te komen dat het beste past bij jouw wensen. Op basis van je showroombezoek maken we eventueel een passende offerte. Deze ontvang je vervolgens per mail.

Showroom afspraak maken

Je bent altijd welkom in een van onze showrooms, een afspraak maken is hiervoor niet nodig. Heb je bijvoorbeeld beperkt de tijd en wil je geholpen worden op een tijd die jou het beste uitkomt? Een afspraak maken is wel mogelijk.

Tegels laten leggen

1. Heeft Totaaltegel een legservice voor het laten leggen/ plaatsen van tegels?

Totaaltegel heeft zijn eigen legservice. We werken samen met professionele ZZP’ers die de mooiste vloer- en wandtegels leggen in je woonkamer, badkamer of keuken. We bieden de legservice enkel aan voor binnentegels. Wil je tuintegels laten leggen? Dan raden we je aan om zelf een goede plaatselijke hovenier of andere professional in te schakelen.

2. Kunnen jullie ook mijn tuintegels leggen?

Voor tuin en terras verzorgen we zelf geen leg- en/of zetwerk. Wij adviseren je om een goede plaatselijke hovenier of andere professional in te schakelen.

3. Binnen welk tijdsbestek kunnen de tegels geplaatst worden?

Het is lastig om vooraf aan te geven binnen welk tijdsbestek we de tegels kunnen plaatsen. Dit is namelijk afhankelijk van de planning van onze tegelzetters. Om een indicatie te krijgen van de huidige planning kun je het beste contact opnemen met onze verkoopafdeling.

Maatwerk producten

1. Welke producten worden gemaakt door Totaaltegel?

In onze zagerij worden diverse natuursteen en keramische producten op maat gemaakt. We maken onder andere natuursteen vensterbanken, raamdorpels, vijverranden, muurafdekkers en paalmutsen maar ook keramische zwembadranden en wasbakken.

Daarnaast maken we ook speciaal maatwerk op basis van werktekeningen van de klant. Heb je een speciale wens? Neem dan contact op en vraag naar de mogelijkheden.

2. Wat is de productietijd van het maatwerk?

De productietijd van het maatwerk hangt af van verschillende factoren. In de lente- en/of zomer maanden (ons hoogseizoen) kan de productietijd tot 6 weken oplopen. Buiten het hoogseizoen dien je rekening te houden met minimaal 3 weken productietijd. Benieuwd naar de huidige productietijd? Neem contact op met onze verkoopafdeling. De contactgegevens zijn terug te vinden op de contactpagina.

Bezorgen van maatwerk producten

1. Kan het maatwerk worden bezorgd?

Maatwerk bestellingen kunnen net zoals onze tegels bij je thuis worden geleverd. Mocht dit wenselijk zijn, dan kun je dit aangeven in het offertetraject of door contact op te nemen met onze verkoopafdeling.

2. Is het mogelijk om maatwerk in het buitenland te laten leveren?

We leveren onze producten in de hele Benelux. Heb je een adres buiten de Benelux? We gaan geen uitdaging uit de weg. Neem hiervoor contact op, dan kijken we samen naar je wensen en onze mogelijkheden.

3. Kan ik het maatwerk zelf afhalen?

Maatwerk kan inderdaad afgehaald worden, dit kan uitsluitend bij onze vestiging in Hegelsom waar onze zagerij zich bevindt. Het adres en de afhaaltijden vind je terug op de showroompagina Hegelsom.

Let op: natuursteen maatwerk producten kunnen zwaarder en groter zijn dan je verwacht. Wil je een bestelling afhalen en twijfel je of je de producten mee krijgt in de auto of op een aanhanger? Neem dan even contact met ons op.

Inmeten en plaatsen van maatwerk producten

1. Hoe meet ik mijn natuursteen deurdorpel in?

Het inmeten van een natuursteen deurdorpel kan vrij ingewikkeld zijn. Wij adviseren daarom om dit te laten doen door een vakspecialist of bouwbedrijf.

2. Hoe meet ik mijn vensterbank in?

Om een vensterbank te kunnen maken moeten wij weten wat de gewenste lengte (L), breedte (B) en dikte (D) is. Om de lengte van de vensterbank te meten houd je de dagmaat aan en tel je hier 6 mm vanaf. Voor het bepalen van de breedte is het handig om te weten dat de vensterbank ca. 1 cm onder het kozijn mag komen of er strak tegenaan. Daarnaast wordt er gemiddeld een overstek van 3 cm aangehouden.

Voorbeeld

De dagmaat van de vensterbank is 122 cm (dit is de maat tussen de twee kopse kanten van de muren). De gewenste breedte (inclusief overstek van 3 cm) is 20 cm. De maximale dikte die geplaatst kan worden is 2 cm.

De maatvoering (LxBxD) is dan: 121,4 x 20 x 2 cm.

3. Hoe meet ik mijn natuursteen raamdorpel in?

Om een raamdorpel te maken moeten wij weten wat de gewenste lengte (L), het soort profiel en het gewenste materiaal is. Om de lengte van de raamdorpel te meten houd je de dagmaat aan en tel je hier 6 mm vanaf.